torsdag 29 oktober 2009

Stapplande steg

Hej mina små tomtenissar!

Jag vet. Jag är väldigt, väldigt tidig i mina julförberedelser. Men älskar man julen så mycket som jag, så faller man så lätt dit.

Tänk om vi alla skulle börja planera julen redan nu? Kartlägga alla inköp, budgetera, planera vad för julgodis som ska upp på de dignande borden... Tänk så, om en och en halv månad, vad skönt det kommer att vara om allt är klart och du bara kan luta dig tillbaka och njuta.

Jag tycker personligen att förberedelserna inför julen är halva nöjet. Därför startar jag gärna relativt tidigt, så att jag kan avnjuta andra halvan länge. Det är så mycket att njuta av! Ljus, glitter, stämningsfulla smaker och dofter... I den stress som råder i samhället ser jag julen som en oas i den annars så mörka årstiden i vilken vi träder in nu. Så låt mig underhålla, tipsa och dela med mig av min älskade jul.

Gnistrande, glittrane, tindrande julhälsningar
Eder
Julmarodör

Inga kommentarer: