måndag 2 november 2009

Det blir jul-nostalgi från förr, nu...


Jag har precis klickat hem lite julfilmer (läs: gamla julkalendrar som en tröst för att dagens är så trista) och så där från Ginza. Det samt en Absolute Christmas ska få mig i julstämning i år!

Vad säger ni t ex om Klasses Julkalender? Någon som minns den? Den var ju helt underbar. Can't wait. En Sunes Jul och lite Jul i Kapernaum blev det visst också. Några utekvällar rök till förmån för det men det är det värt. Jag får la chilla hemma framför jul-nostalgi istället.

Vill passa på att puffa lite också för en lite äldre klassiker som jag inte köpte hem då den redan finns i släkten; Herkules Jonssons Storverk. Om ni kollar lite bilder (se ovan till höger, bland annat) och roll-listan från den kalendern så får ni en kul överraskning! Mest om ni känner mig.
Alltså: Den här månaden tänker jag bänka mig framför DVD:n för att i snabbast möjliga mån bli av med denna pissegråa månad. Pisseblöta ylletröja.
Slaskiga gråhälsningar
Eder Caroline

Inga kommentarer: