fredag 4 december 2009

Jag känner ren lycka

över två saker idag. Vi börjar med den mest banala av de två.

Jag jobbar på ställe där vi får mycket tidningar. I stort sett alla som finns. Dessa tidningar ska undersökas på olika sätt. Så om det kommer med en... present i tidningen så behöver ju inte den egentligen följa med ut när jag postsorterar. Och så kom Kalle Anka idag. Och med den - en liten röd 313 som man bygger själv (Kalle Ankas bil). Sitter just nu med förpackningen och drar ut på ögonblicket då jag ska börja bygga. Jag känner mig så löjligt lycklig över detta!

Det andra gör mig alldeles pirrig i hela kroppen. I går i gamla stan hittade jag något jag letat och längtat efter länge - julkalendrar med bilder! Alltså inte med plastfigurer eller godis, utan kalendrar med vackra motiv med luckor som döljer juliga bilder av olika slag. Sådana hittar man nästan aldrig tycker jag! Det är just di här med choklad i, eller möjligen årets tv/radio-kalender. Jag har länge letat efter just en sån här, enbart med uppsåt att visa vackra bilder. Charmen med det. Det gammalmodiga. Jag är verkligen en liten tant. Jga köpte två stycken, och butiken heter ngt med mås tror jag. Ni går iaf rakt fram när ni kommer upp från T-banan, till höger hittar ni strax liten butik med vackra små saker. Där!

Rörande skönhälsningar
Eder Caroline

Inga kommentarer: