torsdag 5 november 2009

90-tal!

Jag vet. Bilden är jätteliten. Men jag hittade ingen bättre...
Det är bara att erkänna: Jag präglas något oerhört av det faktum att jag växte upp på 90-talet. Det kom jag underfund med mer än någonsin igår när jag började kolla på Jul i Kapernaum. Min leverans kom igår! YAY! Lyckan går inte att beskriva.



Jul i Kapernaum är som en sagolik, barnvänlig variant av en typisk 90-talssåpa. Vi har den kasst gjorda inledningen, där man får se varje karaktär under några sekunder. De har valt något kort klipp ur serien där de gör en märklig pose, kantat med guldram och skrivit deras namn i något som ska se ut som handskriven skrivstil. Jag minns kalendern mindre än vad jag trodde. Det enda jag faktiskt minns helt klart var en av karaktärernas sång. Det var dock helt sjukt! Jag blev alldeles tårögd och sjöng med så gott jag mindes. Annars är den helt underbar! Väldigt rolig på sina håll. Söta karaktärer, lugnt tempo och ganska soft story. Det händer inte alltid jättemycket, men det gör liksom ingenting, man köper det ändå. Så det blev nostalgiryck utan dess like!



Jag buffade upp för årets första julmys också! Värmde glögg och åt pepparkakor.



Och ni vet vad som krävs för att man ska dricka glögg? Just det. Glöggmuggar. Jag hittade glöggmuggar igår! Weei! Skriver mer om det sedan.



Rykande Glögghälsningar med mandel

Eder Caroline

Inga kommentarer: