fredag 13 november 2009

Kampen om Klasses



Åh. Vad tänker ni när ni ser bilden ovan?

Något roligt hände alldeles nyss. Jag surfade runt efter lite bilder från Klasses till bloggen - och hittar en helt makalös sida om den här kalendern! Och finner även att jag ska vara jävligt tacksam att jag över huvud taget kunde köpa hem den! Tydligen finns det folk som verkligen har legat i och tjatat på SVT och Pan Vision om att den ska släppas - något som de lyckades med i ÅR! Förstår ni vidden av detta? Jag satt helt ovetandes och klickade hem den som vore det den banalaste sak när det i själva verkat pågått en kamp. Och så nära inpå. Tack! Och här är hemsidan:

http://www.klassesjulkalender.se

Lova nu att ni går in där! Skriv något fint i gästboken.

Klasses är himla speciell för mig. Även om jag inte minns mer än små fragment av serien (var fyra år när den gick) så köpte mina föräldrar en skiva med musiken från kalendern på en utförsäljning, året efter att den hade gått på TV. Den här skivan är ett av mina starkaste julattribut. Den har vi lyssnat på varenda jul, under julbak och pyssel har den gått varm på repeat. Så den här kalendern har kommit att betyda enormt mycket för mig, i synnerhet då musiken. Därför är i varje fall jag evigt tacksam till de som kämpat. Tack <3

Barriga Kulhälsningar
Eder Caroline

2 kommentarer:

Silfver sa...

Ja, visst är denna kalender underbar! Riktigt kul att de fixat så den släpptes! Men du har skrivit fel adress till hemsidan, det ska vara http://www.klassesjulkalender.se :)

Kul med julblogg förresten! Kommer att kika in här då och då!

God jul på förhand!

Carro/Jocke sa...

Ah, tack för länken! Ja, den är så fantastisk! Klasse är grymt bra på att hitta på så att det blir kul för alla åldrar...

Vad kul ^^ Jag lovar att försöka uppdatera mera.

God jul på dig med =)