fredag 13 november 2009

Nästa kalender!

Jag är ledsen att det här har blivit någon slags julkalender-orgie, men det är inte så mycket att göra åt det just nu. Det är liksom lite dödläge. Allt pynt är inhandlat men jag FÅR INTE sätta upp det än. Så jag pysslar när jag är hos mor - för där finns pysselsaker - och hemma kollar jag kalender.

Har precis kollat klart Sunes Jul och går nu över till Klasses Julkalender.

Åh. Kärlek. 90-taaaaaaaaaal! Det är som en liten "jul-talkshow" med 30-minutersprogram och barn som ringer in med gäll röst och vinner "finfina priser". Klasse Möllberg är engagerad och spretig på ett härligt sätt och sidekicken "Nisse" på loftet talar med bred Dåala-dialäkt (som jag älskar. Näst efter Gotebosska är det min favvo). Klasses känns mer julig än di andra kalenderna eftersom att det, så att säga, vänder sig till tittaren direkt. Kalendrar som gestaltar en fiktiv händelse speglar ju julfirande som vi utför den, och då blir de första avsnitten ofta inte jätte-juliga kanske. Men här har de möjlighet att verkligen jula till det ordentligt redan från början, i studion som förvisso inte är en studio utan en timmerstuga i svenska skogens högsta gran. De har verkligne fått till det mysigt och gått hårt ut från början. Det gillar jag! Ser fram emot bus med Hemliga Arne och mat med Klasse Kock! Återkommer med mer om detta.

Ska ju mysa på Hasseludden i helgen så jag lär itne hinna uppdatera så mycket.. kanske slänger in ett inlägg från morsans dator om jag hinner.

Safranssdoftande kakhälsningar
Eder Caroline

Inga kommentarer: