torsdag 12 november 2009

Storstädning + Skratt

God Morgon!

Jag har faktiskt haft en mycket bra morgon, får jag säga. Det var så skönt att vakna i en säng med rena lakan i en nystädad lägenhet. Jag tog städartagen igår och rengjorde överallt där jag kunde komma på. Utom köksgolvet som jag lämnade till Jocke, var för trött helt enkelt.

Jag belönade mig med lite Sunes Jul. Alltså. Den serien.

Det är en sådan serie som liksom vinner i längden. Den är jätterolig i början också, men det är nu i mittenavsnitten som den verkligen kommer igång. Det är inte ofta jag skrattar högt när jag tittar på film ensam - men det går inte att hålla sig här. Det är så roligt. Jag har t o m vid flertal tillfällen spolat tillbaka bara för att få se en sekvens igen. Det gör jag nästan aldrig.

Det är ju Peter Haber i sin tolkning som knäppa pappa Rudolf som roar mest, men äsch förresten, de är roliga allihop. Åh, herregud. Se!

All for now - jag sitter vid en dator där bloggen ser helt knäpp ut.

Bullrande skratthälsningar
Eder Caroline

Inga kommentarer: