onsdag 11 november 2009

Mini-recept

Tänkte avluta dagen med ett litet recept som jag expreminterade lite med häromdagen. De flesta kommer nog himla med ögona och tänka att "det där fattar väl vem som helst", men va fan.

Gör din varma choklad ännu hetare vintertid! Dels brukar jag använda mer kakao då än vanligt för att den skall bli rikare, dels brukar jag blanda i lite kryddor för att få fram chokladsmaken på ett härligt sätt. Här kan du faktiskt kika i kryddhyllan och se vad du hittar. Jag gjorde en härlig, exotisk variant med:
  • Kanel
  • Kardemumma
  • Vaniljpulver (inte vaniljsocker, fast det funkar nog också. Vaniljpulver har jag köpt i en pytteburk på ICA)
  • Chilipulver

Och så bara... Ja, ni vet. Koka upp snabbt, snabbt, blanda utav bara den och drop it while it's hot! Kom på en spännande tanke: Ingefära i varm choklad? Varför inte?

Varma Vinterhälsningar
Eder Caroline

3 kommentarer:

howtochangeipaddress sa...

Inget dumt recept, tackar jag för. Fin blogg i övrigt!

Bakrecept

Carro/Jocke sa...

Åh, det var så lite =)

Mycket glad att du gillar bloggen! Mer recept utlovas.

Kärlek
Caroline

Silfver sa...

Tack för ett bra recept!