måndag 7 december 2009

Helgen i korta drag


Ho ho ho!


Jag har insett en sak; och det är att jag inte kommer att uppdatera varje dag. Inte på helgerna. Men vet ni vad? Om det är någon som blir ledsen, så bli inte det, utan ge er iväg och gör mysiga saker istället! På helgen pausar vi och ägnar oss bara åt våra familjer och att julmysa, eller hur? Vi pausar från internet!

Jag har haft det jättemysigt i helgen.

I lördags så kom Siri hem till mig! Siri är min kompis dotter, fast vi är mer som systrar. Vi hade oootroligt mysigt, bakade pepparkakor som vi åt tills vi storknade framför Grinchen. En mycket bra julfilm f ö, Jim Carrey är spot on som vanligt. Om det är någon som ser på gossip girl så kan det vara kul att veta att Taylor Momsen som spelar hon den där "Jenny" eller vad hon heter, även spelar den lilla flickan i Grinchen. Sex år var hon vid tillfället, så talangfull att man kokar över och så söt att man smäller av.
Sen i går så mös jag hemma hos mami. Hennes man har byggt en bastu! Helt otroligt! Och inte inne i huset utan de har byggt ett helt nytt litet "hus" med batu, dusch samt lounge där man kan sitta och slappna av och umgås efter bastun.
Jag skulle kunna skriva en roman om hur mysig den där bastun är. Det är som att vara på ett eget litet landställe! I och med att den inte ligger i själva huset är det verkligen som att komma iväg en smula. Bastun är ved-eldad vilket gör att man slipper den där torra, kvava känslan man får i en elektrisk bastu. Nej, i mammas o Anders så svettas man ordentligt samtidigt som man aldrig blir sådär otäckt varm. Behagligt och man känner sig oändligt fräsch efteråt när man sitter och äter korv och dricker öl i loungen.
Sen bakade jag och Mami lussebullar och jag gjorde lite smällkarameller. Sen dekorarade jag och Mami julkrubban med alla små djuren. Lilla, älskade mami. Vi hade extremt mysigt. Produktiv dag m a o!
Knallgula Saffranshälsningar
Eder Caroline

Inga kommentarer: