måndag 9 november 2009

Har inte...

...haft så mycket juligt för mig i helgen. Jag är ju i princip klar med mina pyntinköp. Nu står det i ett hörn i min sovalkov och väntar på att få plockas fram.

Hos mamma igår så snickrade jag dock ihop en liten tomte med darrande händer. Ni vet, jag är ju sveriges yngsta tant. Men hand-darret var inte ett fall av reumatism utan ren och skär bakfylla. Så nu vet ni det! Även en jul-o-holic kan festa loss. Dock brukar jag faktiskt trappa ner festandet i december månad, den är helt enkelt för helig för mig. Förra året fick mina vänne rinte ut mig över huvud taget, i princip. Någon öl kanske, men sen var det "tänka på refrängen" och så. Lite glögg blev det på sin höjd, och så förstås julfesten på jobbet som ju förstås fungerade utmärkt som kryphål.

Tantigt eller trendigt?

Kliande luciaglitterhälsningar
Eder Caroline

Inga kommentarer: