måndag 9 november 2009

Icke att förglömma!

Jag hade uppdaterat lite sämre än vad jag trodde. Jag har ju faktiskt köpt krans, kast-glitter och vahettere stjärna till granen!

Krans och stjärna (med tillhörande kulor, ett litet kit blev det) inhandlades på Eden. Kransen kändes lite inspirerad av USA, glansig grund så att säga, som hade man sprayat kvistar med shimmerspray, och så lite fusk-granris och bjällerklockor. Mycket söt, tyckte jag. Stjärnan råkade vara exakt det jag letade efter; dvs en, så att säga, tredimensionell version av en femuddig stjärna. Förstår ni hur jag menar? Har lite svårt att förmulera mig kring detta. Men tänk er hur man ritar en stjärna. Så. Fast på riktigt. I guld.

Kast-glitter är ju ett ord som jag har hittat på. I själva verkat heter det ingenting, men kan beskrivas som glitter-strimlor. Jag säger kast-glitter därför att vi hemma hos mamsen brukar kasta det över granen så att det liksom får regna ner. Det på Åhléns var svindyrt, och chockerande nog hittade jag till slut en billigare variant på NK (!). 15 kronor för en ansenlig mängd, jag köpte tre stycken förpackningar.

Vår gran kommer att bli jätte-fin.

Strålande strimmelglitterhälsningar (börjar ni tröttna på dessa hälsningar, förresten? Är det tjatigt?)
Eder Caroline

Inga kommentarer: