tisdag 22 december 2009

JJJUUULL!

I söngags hade jag julfika hemma! Mamma och Anders kom och vi pratade julmys och flinade åt Mr. Bean, som f ö är en julklassiker för mig av någon märklig anledning.
Det var så fint att ta hem någon som betraktade vår fina fina gran! Som blev klar i lördags efter många om och men. Eller inte alls egentligen, men jag fick möblera om halva vardagsrummet för att hitta en bra plats, och möblera om halva granen för att allt pynt skulle få plats. Och pyntad blev den! Det är pynt... med gran inunder. Härligt! Väldigt julig blev den faktiskt. Nästa år ska jag nog ha två granar. En Kalle Anka-gran med bara kulor och en med allt annat härligt krafs.
Annars blev jag klar med julbaket i helgen åsså! Kanderad ingefära (ska f ö skriva om receptet lite där, att koka ingefära i 1 dl vatten i en halvtimme leder till fastbränd ingefära. Snarare en halv liter samt sträng bevakning...) som till sist blev bra, brända mandlar som var galet lätt (ska dock ändra en grej där med, när man särar på dem bör man jobba med gummihandskar samt ännu mer florsocker som får fungera som mjöl. Slå alltså ut mandlarna på bakplåtspapper, på med gummihanskar, häll på florsocker, "jobba in det på mandlarna" så att de säras ordentligt, annars är det bara klibbigt). Och mandelmassakulor m blockchoklad. Hohoh jag bakade så jag nästan svimmade samt tog en sväng till stan för att köpa de sista julisarna, som dök upp lite efterhand. Intressant! Det gör jag aldrig om kan jag säga. Sthlm är ett enda j-a kaos just nu. Fast det är härligt! Kärvänligt kaos! Folk är relativt vänliga för vi strävar alla efter målet att göra våra loved ones glada, men fan så trångt och svettigt det är... och jag har svårt att trängas. Men allt är klart och jag bara myser åt det. Jag är redo! Jul! Kom och ta mig! Glad är jag åsså! WOHOOO!

Dan-föredan-före-dopparedan! Snön ligger glittrande! Det pirrar i hela mig. Är ni redo?

Pirriga snartsnartsnarthälsningar
Eder Caroline

Inga kommentarer: